Tipografija diljem svijeta igra ključnu ulogu u komunikaciji i prezentaciji bilo koje ideje, usluge ili proizvoda. Tipografiju viđamo više nego ijedan drugi dizajnerski element. Ona je posvuda. U novinama i knjigama koje čitamo, na ekranima mobitela i računala dok scrollamo internetom, na ambalažama proizvoda koje koristimo pa čak i prometnim znakovima dok se vozimo cestom.
Šta je onda tačno tipografija i zašto je toliko važna u dizajnu?
Tipografija je tehnika aranžiranja slova i riječi kako bi oni bili čitkiji i vizualno privlačniji. Jednostavno rečeno, to je korištenje različitih vrsta fontova u pisanju ili dizajniranju nečega, kako bi se stvorio određeni efekt.
Međutim, tipografija nije samo odabir fonta. To je također umjetnost balansiranja stilova fontova, njihovih veličina, težine, razmaka i drugih dizajnerskih elemenata kao što su boja i dizajn layouta. Sve to uključuje mnogo kreativnosti i znanja kako bi konačni proizvod bio privlačan, nezaboravan i uspješan.
Sigurno se pitate šta tipografiju čini toliko važnom. Tipografija pomaže u stvaranju vizualnog stila u tekstu koji pomaže u brzom razumijevanju sadržaja od strane čitatelja. Pametna upotreba tipografije privlači pozornost korisnika, stvara dobro organiziran i atraktivan proizvod te u konačnici povećava prodaju i identitet brenda.
Font ili tip slova mogu puno reći o vašoj tvrtki ili vašem brendu, ovisno o tome koje fontove koristite. Ne radi se samo o veličini teksta i drugim elementima dekoracije, već i o razmaku između slova, odabranoj paleti boja te kako se sve to uklapa u vaš dizajn.
Najbolje ćete shvatiti na nekoliko primjera poznatih svjetskih brendova kroz slike koje donosimo u nastavku. Odabir boje i fonta vidimo, izuzetno je važan i nimalo lak posao.